admin

BMC lanceert nieuwe generatie ROADMACHINE

Twaalf jaar geleden lanceerde BMC de Granfondo, een fiets die gericht was op wat BMC nu definieert als de endurance fietser, met een mooie mix van comfort en prestaties, waardoor hij zich kon bewijzen tegen de zware eisen van het racen op kasseien. Dit leidde vier jaar later tot de Roadmachine, een fiets die een revolutie betekende in dit zogenaamde endurance segment.

Het eerste Roadmachine-model en de in 2020 uitgebrachte 2e generatie zijn benchmark geworden voor comfort en prestaties. Nu kondigt het Zwitserse premiumfietsmerk BMC met trots de 3e versie van de succesvolle Roadmachine aan. Voortbouwend op nog eens vier jaar ontwikkeling, is BMC klaar om de standaard voor endurance fietsen opnieuw te bepalen.

Gebouwd op het succesvolle platform van de Roadmachine, zal deze nieuwe versie een stap voorwaarts zijn.

De gewoonten van de rijders evolueren, net als de fietsen waarop ze rijden.

Daarom heeft BMC deze Roadmachine gemaakt. Klaar voor de toekomst met 32 mm banden en zelfs de mogelijkheid om tot 40mm banden te steken! Zo is het een fiets die je overal kunt gebruiken. En zo herdefinieer je de ‘only one bike’ collectie.

2024 Roadmachine – 01 en X

Het complete 2024 gamma van de Roadmachine biedt een fiets voor alle rijders: de premium Roadmachine 01, de Roadmachine (die op de ‘allround fietser’ gericht is), de Roadmachine 01 X die klaar is voor de gravelracer en de Roadmachine X.
Om de familie nog verder uit te breiden, voegen de TQ-aangedreven Roadmachine 01 AMP en Roadmachine 01 AMP X zich bij de huidige collectie Mahle-gemotoriseerde Roadmachine AMP. Zo kunnen alle fietsers verder en sneller kunnen gaan met de ondersteuning van een motor.

De Endurance Formule

Vanuit technisch oogpunt heeft het vernieuwde frame veel kenmerkende BMC-kenmerken, waaronder TCC (Tuned Compliance Concept) Endurance technologie – waarmee de benodigde hoeveelheid verticale flexibiliteit wordt bereikt -, de D-vormige zadelpen, ICS (Integrated Cockpit System) en stuurpen oplossing, en nog veel meer.

Vermogen zonder compromissen

Voor generatie 3 van de Roadmachine heeft het team van BMC’s Impec Lab (de thuisbasis van BMC’s eigen R&D, prototyping en
en testfaciliteiten), met een duidelijk doel: “De toekomst van endurancerijden definiëren”. Eén element van deze missie
was het vinden van een manier om grotere banden op een racefietsframe te monteren zonder de totale wielbasis van de fiets te beïnvloeden, en
opslagcapaciteit en verlichting aan het frame toe te voegen, elk zonder afbreuk te doen aan het rijgedrag.

De uitdaging: houd het snel, vergroot de capaciteit.

Technische kleine aanpassingen voor grote verbeteringen: de trapas is opnieuw gepositioneerd; er is een iets meer meegaande zitbuis en zadelpen gemaakt; Allemaal kleine aanpassingen die zorgen voor meer comfort, maar ook gelijke prestaties. Verdere verbeteringen zijn doorgevoerd aan het Roadmachine frame door eigenlijk meer ruimte te creëren voor een comfortabele positie die vereist is door minder actieve-fietsers.

Kleine aanpassingen, groot resultaat.

Andere kleine aanpassingen om hetzelfde vertrouwde rijgedrag te behouden zijn de 5 mm lagere trapas en een iets andere balhoofdhoek. Stefan Christ, hoofd R&D bij BMC zegt daarover:
“De lancering van onze eerste generatie Roadmachine racefietsen had een grote invloed op het uiterlijk van de moderne racefiets en was de eerste fiets op de markt met geïntegreerde kabels. We blijven voorop lopen op het gebied van innovatie met onze nieuwe introductie – een Familie
van fietsen die relevante functionaliteit toevoegen in overeenstemming met de eersteklas prestaties en het strakke uiterlijk dat kenmerkend is voor BMC”

Wat maakt de Roadmachine de juiste fiets?

Als we verder kijken naar hoe fietsen is veranderd sinds de vorige generatie van de Roadmachine, en hoe fietsen zal veranderen tijdens de levensduur van deze generatie, zag BMC ruimte voor functionele verbetering. Dit leidt tot een geïntegreerd opbergvak in de onderbuis voor essentiële zaken tijdens de rit. Maar ook een geïntegreerd achterlicht, , mogelijkheid om een spatbord toe te voegen voor het instapmodel Roadmachine, plus een specifiek D-spatbordontwerp voor de strakste en meest lichtgewicht versie.
Elke toevoeging en verandering aan de fiets is gedaan met het oog op prestaties en functionaliteit. Zo kunnen fietsers genieten van hun rit, keer op keer. Dit is de Roadmachine die rijders altijd al wilden en nodig hadden

Meer informatie vind je op de site van BMC Switzerland.

Wil je een keer in en om Grenchen gaan kijken en fietsen?

Prijzen:

ROADMACHINE 01

  • Roadmachine 01 ONE – 13.999 €/USD/CHF (Embargo 15.05.24)
  • Roadmachine 01 TWO – 12.999 €/USD/CHF (Shimano Dura-Ace Di2)
  • Roadmachine 01 THREE– 8.499 €/USD/CHF (SRAM Force eTap AXS)
  • Roadmachine 01 FOUR – 7.999 €/USD/CHF (Shimano Ultegra Di2

ROADMACHINE

  • Roadmachine TWO – 5.499 €/USD/CHF (Shimano Ultegra Di2)
  • Roadmachine FOUR – 4.199 €/USD/CHF (Shimano 105 Di2)
  • Roadmachine FIVE – 3.199 €/USD/CHF (Shimano 105)

Gravel ROADMACHINE 01 X

  • Roadmachine 01 X ONE – 7.999 €/USD/CHF (SRAM Force XPLR eTap AXS 1×12)

Gravel ROADMACHINE X

  • Roadmachine X TWO – 4.799 €/USD/CHF (SRAM Rival XPLR eTap AXS 1×12)
  • Roadmachine X THREE – 4.299 €/USD/CHF (SRAM Apex XPLR eTap AXS 1×12)

ROADMACHINE 01 AMP

  • Roadmachine 01 AMP ONE – 8.999 €/USD/CHF (Shimano Ultegra Di2)
  • TQ-HPR50 Drive Unit + TQ 360 Wh Battery
  • Roadmachine 01 AMP TWO – 7.999 €/CHF/ 7.499 USD (Shimano GRX Di2)
  • TQ-HPR50 Drive Unit + TQ 360 Wh Battery
  • Roadmachine 01 AMP THREE – 7.999 €/USD/CHF (Shimano 105 Di2)
  • TQ-HPR50 Drive Unit + TQ 360 Wh Battery

Elektrische ROADMACHINE 01 AMP X

  • Roadmachine 01 AMP X ONE – 8,999 €/USD/CHF (SRAM Force XPLR eTap AXS)
  • TQ-HPR50 Drive Unit + TQ 360 Wh Battery
nl_NLNL